Monday, May 21, 2007

Wie helpt elimineren?


Het is zover... Na afgelopen weekend - na mijn mama haar verjaardagsfeestje - thuis op de weegschaal gestaan te hebben, moet ik écht écht écht ingrijpen. Wie helpt mee bepalen wat de doorslaggevende boosdoeners zijn? Ik weet het, eigenlijk is het allemaal slecht voor de lijn, maar ik wil weten wat ik zeker zou moeten laten.

Ik bezondig me vaak aan:

* pepsi
* fanta
* cashewnoten
* van die Chinese knabbels
* cha cha's
* choco prince
* light dressing Vandemoortele
* yoghurt dressing Vandemoortele
* vinaigrette Vandemoortele
* saroma puddingetjes
* bananen
* kiwis
* peren
* choco
* confituur
* alle soorten kaas voor op de boterham (mosterd, brandnetel, Leerdammer, Passendaele, ...)
* mozzarella
* fetakaas
* pizza
* quiche
* spaghetti
* groentenslaatje
* eiersalade
* grijze garnalensalade
* seldersalade
* kaasrolletjes in de oven
* kroketjes
* mattetaartjes
* meergranenbrood

Bijkomend vraagje: mijn mama beweert dat 'laat eten (+-21u)' ook niet al te best is voor de lijn?

Let the elimination begin! For the record, "alles" is not an option!

13 comments:

Lies said...

Pepsi, Fanta, cashewnoten, Chinees, bananen, koeken, choco, kaas (!), pizza (!), kroketten (!), kaasrollekes (!), mattetaartjes.
Dat zijn de boosdoeners.
En na 20u eten, is idd slecht.
Maar gun jezelf toch af en toe iets. Met mate want alles laten, gaat toch niet dan heb je na een week een vreetbui.
En een jojo-dieet.
Veel succes!

*einde preek*
:)

Anonymous said...

koekjes en taartjes bevatten veel 'slechte' vetten en ook veel suiker. Frisdrank is ook niet zo best.

Anonymous said...

Wat ik voornamelijk vermijd als ik dieet is brood en aardappelen, ik vervang deze dan door corn flakes. Bezorgt me toch het gevoel dat ik iets degelijks binnen heb. Voor de rest alle suikerhoudende frisdranken zijn "de vijand". Taart, ijsroom, frietjes, pasta's, pannekoeken, wafels ed zijn compleet te negeren, and last but not least sporten è. Maar daar doe ik persoonlijk niet aan mee. Ja, ja diëten, voor je plezier moet je het niet doen. Maar toch, veel succes ermee!

Maarten said...

's avonds eten is volgens mij niet echt zó de boosdoener, wil je mama zeker niet tegenspreken!!! mij hebben ze alleen altijd gezegd dat onregelmatig eten veel meer invloed heeft.

Anonymous said...

Gewoon fruit blijven eten, en vooral minder van die niet-fruitige lekkerheden consumeren!

Tenslotte zit al dat fruit boordevol vitamientjes. Om nog maar te zwijgen van vezels waardoor je niet alleen het fruit, maar ook je ander eten veel beter elimineert.

Anonymous said...

Dat het niet goed is voor de lijn allemaal, dat is wel zeker.

Het laat eten weet ik eigenlijk niet, maar het doet je wel slechter slapen, als ik mij niet vergis ;-) .

Anonymous said...

En is "niets elimineren" ook een optie? Wanneer alles met mate wordt gegeten en je voldoende beweegd kan dat toch geen kwaad? ;)

Anonymous said...

Weet je dat meer dan de helft van de dingen meer kanker veroorzaken dan een sigaret! Erg hé!

Soit, zover mijn preek,
fruit, groenten, geen friet kroket en af en toe een koekje. Dat gecombineerd met minstens een stevige wandeling van één uur, per dag! Ze vliegen eraf... bij mij toch.

Sed said...

alles met kaas zou zeer slecht zijn voor de lijn, maar he seg lijn lijn wie spreekt er hier over de lijn he , alles mag en alles kan, bij mij toch :)

Anonymous said...

Je slaagt enorm veel suiker naar binnen met die frisdranken. Probeer alvast die eens te laten, normaal zal je al een verschil zien/voelen.

En alles met kaas kan je best met mate eten, idem pizza en kroketten.

En sport helpt echt om je lijn weer wat in vorm te krijgen - ik loop met een mp3 speler met daarop start2run van Evy Gruyaert (via een.be) en dat werkt echt !

Unknown said...

gewoon eten wat je lekker vindt maar niet altijd vet. veel variatie. water met citroen is lekker ter vervanging van frisdrank. sporten is sowieso heel erg leuk, zeker met twee.

Anonymous said...

@ anonymous1 : corn flakes als vervanger van brood en aardappelen? Corn flakes bevatten toch hopen suiker?
Bij mijn weten verdik je niet van brood of aardappelen, al wil het volksgeloof het anders, maar gaat het wel om wat je op je boterham doet, of hoe je je aardappelen bereidt.

Anonymous said...

Bwa, ik lees niks wat ik ook niet zo eten/drinken... buiten misschien de frisdrank. Ik drink frisdrank enkel gemixed met alcohol.. als ik uit ga. Als je dat door de dag drinkt dan vul je je lichaam gewoon te veel met suiker.

'k Weet niet hoeveel pepsi en fanta je drinkt, maar begin maar eens om dat volledig weg te laten.

Groeten en fruit : nooit een probleem ongeacht de hoeveelheid.

Mozzarella, feta en al die andere kazen : allemaal meer dan 20% vet.
Wees daar gewoon matig mee. Al die types "salades" gooi dat maar overboord : mayonayse = 80% vet en aangezien je lichaal al genoeg suikers heeft om te verbranden zullen die vetreserves wel ergen blijven plakken. Straight to the hips lady!

In principe mag je alles eten.. maar met mate.

Oké, ik eet zelf veel, maar ik heb dat ook wel nodig want tijdens het sporten verbrand ik altijd enorme hoeveelheden energy.