Tuesday, May 1, 2007

Jessica Blandy


Vorig najaar had ik een - tijdelijke - nieuwe passie. Strips! Vroeger las ik er zeer vaak, maar plots was dan die belangstelling weg. Degene die ik had bleven mooi in de kast staan, en van nieuwe kopen was geen sprake. Tot ik vorig jaar in november ofzo Jessica Blandy ontdekte. Na een paar stripverhalen vastgepakt en doorbladerd te hebben, wist ik het wel: deze dame zou me wel eens uitermate kunnen boeien. Ondertussen heb ik al haar verhalen in huis, maar ben met het lezen ergens blijven steken aan avontuur 15.
Ik heb het vooral voor de tekeningen. Iets minder voor de verhaallijnen die - toch wel met regelmaat van de klok - in mijn ogen niet altijd even vanzelfsprekend zijn. En niet altijd even gemakkelijk om te volgen. Ze liggen hier nog op mijn nachtkastje in twee stapeltjes: gelezen en nog te lezen. Misschien moet ik het leeswerk maar eens hervatten!

No comments: