Saturday, May 5, 2007

Compaq 2810 ea


Daarnet even langs de herstellingsdienst van Fnac gelopen om mijn allereerste laptop binnen te doen. Vorig jaar in februari was er een fameuze kortsluiting bij mij thuis. Dit terwijl de laptop op netstroom werkte. Pas een dag of 14 later begon hij kuren te vertonen en bleek er iets niet pluis. Na verloop van tijd kon geen hulp meer baten en startte hij enkel nog op met een foutmelding. Na wat na te denken besloot ik maar een nieuwe - mijn huidige - computer te kopen en de oude niet te laten herstellen. Hij heeft dus een jaar boven op mijn slaapkamer gelegen. Liggen liggen. Mijn mama had nog gezegd hem wel te laten herstellen zodat ik misschien iets van de verzekering kon terug trekken, maar nee, ik wou er het geld niet meer aan besteden.

Gisteren zag ik hem plots liggen. En ik dacht zo even: laat ik hem maar laten herstellen. Bestek laten maken, eens kijken wat er precies aan de hand is, en hoeveel het allemaal gaat kosten. Uiteindelijk wil ik er wel een paar 100 euro tegen aan gooien, aangezien hij oorspronkelijk meer dan € 2500 gekost heeft. Het is immers een prachtig toestel dat altijd zijn werk gedaan heeft. Zonde om dat geld zomaar weg te gooien na slechts 2,5 jaar.

Dus nu is het afwachten op nieuws van de HP herstellingsdienst. Let's hope for the best!

2 comments:

Anonymous said...

Lang leve laten herstellen
*is erg milieubewust¨* :)

Sed said...

die compaq's waren echt de beste laptops ooit, ik heb ook jaren op een armada gewerkt. Maar nu ze samen zijn met HP is de kwaliteit spijtig genoeg wel sterk gedaald...