Monday, May 7, 2007

Nighthawks


Over Edward Hopper gesproken... Dit kaartje kocht ik zo'n 9 jaar geleden in New Orleans. Geïnspireerd op Nighthawks, het meest bekende werk van Hopper, zien we een aantal verbaasde eenden in de diner en een alligator die hen vanop straat hongerig aankijkt...

Zoals dat met wel meer zaken het geval is, moet dit bij mij thuis nog ergens mooi opgeborgen liggen. Ik ben er wel zeker van dat ik dit zal terugvinden op mijn slaapkamer in één van de schuiven onder mijn bed. Moest dit niet het geval zijn, hoef ik niet te wanhopen, want het is sowieso nog in mijn bezit. Ik weet van mezelf dat ik het niet over mijn hart zou krijgen om zoiets moois weg te gooien. Ik wil er vooral eens naar op zoek gaan om te kijken wat er op de achterkant van het kaartje staat. Wie het getekend heeft met andere woorden... Mijn missie de eerstvolgende keer dat ik in mijn ouderlijk huis - dat ik nog altijd mijn thuis noem - ben!

4 comments:

Sed said...

En is op dat kaartje de serie eendenstad die een paar jaar geleden op ketnet liep gebaseerd? want dat ging ook over een krokodil en wat eenden...

Ann said...

Ik weet niet of er zo direct een verband is met Universals 'Sitting Ducks' (Eendenstad), gebaseerd op het werk van Michael Bedard. Ik kan online geen link vinden tussen het postkaartje en Bedard. Toch maar eens thuis op zoek gaan en kijken wat er op de achterkant staat dus!

Ann said...

@ Sed: en toen sprak ze enkele minuten later... "Sed, je bent geweldig! Het is inderdaad van de hand van de man achter Sitting Ducks, Michael Bedard. Het werk heet 'Window Shopping' en dateert uit 1989. Weeral iets bijgeleerd vandaag!

Anonymous said...

Oh het ouderlijk huis blijft ook nog steeds 'thuis' noemen zolang ik mijn droomstek nog niet gevonden heb. ;)

Oude kaartjes met verhaaltjes zijn altijd super!