Sunday, May 6, 2007

Fox Westwood Village Theater


1999. Tom Cruise was nog getrouwd met Nicole Kidman en was nog van deze planeet. Kaatje en ik waren dat jaar in juli in Los Angeles om ons te amuseren. Onze missie bestond erin vooral wat lp's op de kop te tikken aan spotprijzen bij onder meer Aaron's records (1150 N. Highland Ave.) en Rhino Records (2028 Westwood Blvd.). Naast een overheerlijke maaltijd bij Johnny Rockets op Melrose, zakten we op een avond ook af naar de prachtigste cinema die ik in mijn leven mogen aanschouwen en betreden heb, Fox Westwood Village Theater! Op 13 juli, een weekje eerder dan wanneer wij onze ticketjes kochten, was Eyes Wide Shut in première gegaan en dat was dan ook de film die draaide. Wat een imposant auditorium! Ik ben nu nog altijd onder de indruk als ik eraan terug denk. Geen wonder dat de meeste films net daar in première gaan. En zo bedacht ik even, toen ik naar het toilet stapte voor de film begon, dat ik misschien wel eens op dezelfde wc kon zitten als deze waar Nicole Kidman de week voordien had gezeten. Best grappig...

No comments: