Thursday, May 24, 2007

Ik wil vooruit!


Ik ben een expert in zaken uitstellen. Ik hou er dan - tot grote ergernis van mijn omgeving - ook van om woorden als 'straks', 'direct', 'sebiet', ... te gebruiken. Soms geraak ik gewoon niet vooruit en luier ik maar wat aan in mijn zeteltje met mijn laptop op mijn schoot, tv of radio aan op de achtergrond.

Maar vandaag maak ik daar komaf mee. En ik ben alvast goed begonnen. Een vraag van één van mijn werkgevers (gericht aan al zijn onderdanen - een herinnering btw) om een tevredenheidsenquête in te vullen heb ik onmiddellijk beantwoord met "Ik vul het vanmiddag nog in!". Dus eigenlijk weer uitstel. En omdat van uitstel bij mij altijd afstel lijkt te komen, en ik daarnet nog wat tijd had voor ik ga brunchen (Kaatje is nog even gaan catsitten right now), heb ik ze maar meteen ingevuld. 'Bravo Ann', denk ik dan zo even bij mezelf. Misschien moet ik ook maar eens beginnen zoals onze dierbare vriend Mick en een lijstje maken. Bij deze dus...

DOEN VANDAAG!
* opdrachten 1, 2 en 3 van de studenten verbeteren
* punten doormailen naar studenten
* oefeningen oplossen en naar studenten mailen ter voorbereiding van het examen
* punten ingeven van test die niet meetelt voor het examen
* recensie Alfred Hitchcock presents - seizoen 2 schrijven
* recensie Miami Vice - seizoen 1 schrijven
* recensie The Holiday schrijven
* vanmiddag aardappeltjes koken zodat we die vanavond koud kunnen eten bij een slaatje (dus niet bakken of frituren! *Way to go, Ann!*
* vanavond koken voor Kaatje

Laat ik hier al maar eens mee beginnen...

9 comments:

Anonymous said...

Ik ben ook zo'n 'procrastinator'! Lijstjes maken helpt zelfs al niet meer, ik maak ze zeer interpreteerbaar. :)
Laat straks ook maar weten wat je nu ECHT van je lijstje hebt gedaan. ;) Succes!!

Sed said...

en weten je leerlingen dat je blogt? en welk vak geef je?
ik zou ook eigenlijk zo'n lijstje moeten maken want ik maak er een kunst van om in mijn antwoorden op vragen zoveel mogelijk direct subiet en dat zal ik straks wel eventjes doen, te verweven...

Ann said...

@Sed: misschien heb ik ooit wel eens laten vallen dat ik blog, maar ze kennen het adres niet. Ben docent in het hoger onderwijs en ik geef 5 verschillende vakken. :o)

Sed said...

vaarwel plannen om in gent te gaan studeren aan een hogeschool daar :)

Ann said...

@Sed: in Antwerpen ben je ook niet veilig, want daar geef ik ook les.

Sed said...

maar wat geef je dan allemaal? Of wordt dat iets te persoonlijk?

Anonymous said...

tiens, precies handig, waar vind je die "to do" blocknotes?

Ann said...

@Sed: dat ga ik hier niet verkondigen zulle! :o)

Ann said...

@Serge: hm, geen idee. Ik had even gegoogled op 'To Do'...