Tuesday, May 1, 2007

Christine Keeler


Soms leidt iets toch heel snel tot een reeks associaties. Een voorbeeld...

* Kaatje's iPod was daarnet lustig aan het shufflen en plots weerklinkt What have I done to Deserve This van de Pet Shop Boys en de geweldige Dusty Springfield.
* De carrière van Dusty kreeg een reboost door de Pet Shop Boys, kort voor ze in 1999 overleed aan borstkanker.
* Ik ontdek net dat Dusty biseksueel was, of zelfs lesbisch. Nooit geweten.
* Plots denk ik weer aan dat andere geweldige nummer dat resulteerde uit hun samenwerking, Nothing has been Proved, een nummer dat geschreven werd voor de film Scandal.
* Waar ging Scandal ook weeral over? Juist, het Profumo-schandaal! John Profumo kroop tussen de lakens met de 19-jarige Christine Keeler terwijl zij hetzelfde deed met één of andere hoge Sovjet piet.
* Dat doet me eraan denken: één van mijn boontjes duikt op in de film: Bridget Fonda! Hmmm...
* Blijkbaar - zo ontdekte ik net - doet de voormalige mevrouw Val Kilmer ook mee: Joanne Whalley.
* En verder leer ik dat Christine Keeler - samen met Mandy Smith die ook niet echt onschuldig was in heel de Profumo-affaire - opduikt in de videoclip van Bryan Ferry's Kiss and Tell uit 1987. Toevallig heb ik al zijn lp's. Die van Roxy Music inbegrepen.

2 comments:

Anonymous said...

Wow... you've got some active brains !

Daar was ik nooit opgekomen, zo'n associaties. Wel grappig eigenlijk. Een beetje spijtig dat ik de helft van de vermelde personen niet ken :-( .

Anonymous said...

Je belicht vele onderwerpen. Da's niet slecht :). Ik denk dat ik trouwens een mooie camera voor jullie heb gespot ;). Later stuur ik een mailtje hierover.