Monday, May 14, 2007

Herb Ritts


Ik kwam gisteren uit bij de foto van Mel Gibson toen ik op zoek was naar de Vanity Fair coverfoto die Herb Ritts destijds maakte van K.D. Lang en Cindy Crawford. Het is - naast deze van een zwangere Demi Moore - eigenlijk de enige Vanity Fair cover die ik me zo direct voor de geest kan halen. Ik weet dat er nogal wat heisa over was omdat de lesbische Lang nogal mannelijk stond afgebeeld met aan haar zijde een wulpse Crawford. Persoonlijk vond ik de foto best origineel en gedurfd. We waren toen ook nog maar begin jaren '90 en niets was echt out & about. Dat deed me eraan denken dat ik wel van zijn werk houd. En passent ben ik ook maar eens gaan kijken hoelang Ritts ondertussen al overleden is. 4,5 jaar...

2 comments:

Anonymous said...

En passAnt, dus.

Geen dank. De wereld heeft nood aan betweters.

Ann said...

't is Turnhouts dialect, geen Frans. Daarmee dat het cursief geschreven staat. Trouwens, Frans is een kaktaal en verdient het niet om correct geschreven te worden. :op