Sunday, May 20, 2007

Chang vs Lendl


Daarnet op Sporza een voorbeschouwing gezien van Roland Garros, dat volgend weekend van start gaat. Normaal gingen Kaatje en ik er naartoe, maar omdat ze haar examenrooster te laat gekregen heeft, hebben we geen tickets meer kunnen bestellen. Jammer...

Ook al is Wimbledon mijn favoriete toernooi, Roland Garros heb ik van jongsaf aan altijd al gevolgd. Wat mij altijd bij zal blijven, is die geweldige match tussen Chang en Lendl uit 1989. De jonge knaap was helemaal op in de vijfde set en had krampen in zijn korte beentjes. Hij introduceerde ter plekke het 'bananen eten op het tennisveld' en verraste zijn tegenstander met een onderhandse opslag. Geweldig! Zelden zo'n gefrustreerde Ivan Lendl gezien.

3 comments:

Valerie said...

Wimbledon uw favoriete tornooi? Bij mij is't absoluut Roland Garros. Met Wimbledon heb ik echt níks feitelijk...

Anonymous said...

Schoon jaar, 1989... spijtig genoeg volgde ik het spektakel vanuit mijn kinderpark :-) .

Roland Garros is toch mijn absolute favoriet. En dat niet alleen omdat die gekke Fransen rare termen gebruiken én ze nog eens gek uitspreken.

Anonymous said...

die match ligt al heel erg ver in mijn geheugen, maar ik kan me er nog zeker flarden van herinneren.