Thursday, May 10, 2007

Geef je sociaal leven een nieuwe impuls

Daarstraks kreeg ik iets in mijn nek gesmeten. Bleek het het voornaamste bestanddeel van bomen en struiken te zijn: hout! Een stok die recht vanuit de uitvalsbasis van de Sloddervossen bleek te komen. Waarom ondermeer ik hun doel was is mij een raadsel, al wijt ik het aan mijn aangeboren schrijftalent. :)

Maar goed. Om te beginnen vind ik socializen een leuk woord. En het lijkt me leuk om hierrond even te brainstormen, namelijk het begrip even linken aan de wereld om me heen.

Ik kan er niet aan doen, maar ik opteer hier voor een geografische benadering. En wanneer ik rondom me heen kijk hier in de Gentse hoerenbuurt, denk ik aan één woord: seks! Enkele tips:

1) Seks is een sociaal gebeuren hier. De prostitués kennen mekaar, gaan bij mekaar op de koffie. Ze maken praatjes terwijl ze wachten op klanten, wijzen klanten door, ... en dat vaak in plat Gents.
2) Mannen staan netjes op het voetpad te wachten wanneer de gordijntjes van hun favoriet kotje dicht zijn. Ze kunnen een babbeltje slaan, mekaar beter leren kennen en ervaringen uitwisselen. Als mannen ergens geduld hebben, is het hier.
3) Samen de urineblaas ledigen lijkt me ook zeer sociaal. Ook al is - zo las ik ergens deze week - het een ongeschreven regel dat men niet babbelt tegen elkaar wanneer je samen aan het urinoir staat, toch lijkt me het opportuun even van gedachten te wisselen. Meer aangewezen dan op de chloorblokjes te kauwen.
4) Vóór of na pmc en/of nmc kunnen de prostitué en de klant een babbeltje slaan over ditjes en datjes.
5) Wanneer je hier over straat wandelt, is de kans groot dat je als vrouw wordt aangesproken door een voorbijganger. Niet echt introvert gedrag.
6) Auto's die door de straat rijden, toeteren, zwaaien naar de prostitués en communiceren vaak non-verbaal.
7) Het uitbouwen van het sociaal netwerk met hoger geplaatste mensen in de maatschappij is een makkie hier. De politie patrouilleert met regelmaat van de klok en na één of ander opstootje zijn ze altijd bereid lekker te keuvelen.

En als ik aan seks denk, denk ik aan nog wel meer sociale gebeurtenissen. Gang bangs, parenclubs. Allebei zaken waarbij er een hoop volk samentroept. Geen woorden, maar daden. Dat lijkt me hier wel het geval. En allemaal zeer sociaal. Alleen niets voor mij.

Met veel shwoeng geef ik de stok door aan Maarten, Bernard en Christophe.

3 comments:

Anonymous said...

Beste Ann,

Uw mooie uiteenzetting in deze post is toch geen directe aanwijzing dat je oa mij er uitkiest om er een vervolg aan te breien ;-). Ik zal er ook even over brainstormen (desnoods een paar pintjes drinken) en je op mijn blog beantwoorden. Graag gedaan en merciekes ;-)

Ann said...

@ Christophe: jij bent één van de weinige mannen in mijn leven :op

Maarten said...

Je stok is ondertussen al vredevol doorgegeven..hopelijk wordt er ook na mij zorg voor gedragen..