Sunday, April 29, 2007

Sexy Aleksei


Ik ken niet veel van toestelturnen, en nog minder van de atleten die schitteren. Buiten eentje: Alexei Nemov! Als het wereldkampioenschappen waren of Olympische Spelen, dan keek ik altijd uit naar zijn verschijning en prestatie. Niet alleen een echte atleet, maar bovendien nog eens één die er goed uitzag ook!

Hij is met pensioen gegaan na de Olympische Spelen in Athene (2004). Jammer genoeg was hij er dit weekend dan ook niet bij in de RAI in Amsterdam.

Toen ik daarnet op YouTube aan het zoeken was naar een filmpje, kwam ik bij dat uit van Athene 2004 waar hij nagenoeg een foutloze prestatie neerzette op de high bar en echt afgestraft werd door de jury. Het publiek bleef joelen, 10 minuten lang. Zelfs nadat de jury haar score wijzigde bleef het geroep duren. Tot Sexy Aleksei op de voorgrond trad en het publiek bedankte voor hun steun en hen vroeg om wat stiller te zijn zodat concurrent Paul Hamm kon aantreden.

1 comment:

Franky said...

Wat was me dat in 2004 een sportmoment om nooit meer te vergeten. Het turnen is een van de mooiste en meest onderschatte sporten die we hebben.