Saturday, April 7, 2007

PeTA


Sinds 5 april is - na heel lang wachten - seizoen 2 van Twin Peaks eindelijk op dvd verkrijgbaar. Ondanks het feit dat ik mij destijds onmiddellijk seizoen 1 aangeschaft heb, heb ik de reeks niet meer gezien nadat ze rond 1990 op tv te zien was. Ik was helemaal in de ban van de serie. Ben ik de enige die zich herinnert hoe de voorganger van P Magazine, Panorama, er week na week achteraan een hele pagina - The Twin Peaks Gazette - aan wijdde. Ik moet ze nog ergens hebben liggen. Stuk voor stuk mooi in plastic kaftjes, gebundeld in een map. Het succes van Twin Peaks bracht ook met zich mee dat Sheryl Lee (Laura Palmer) zich ging inzetten voor een goed doel, namelijk voor PeTA. Vooral de foto van de naakte Sheryl op een autopsietafel voor een nieuwe campagne tegen bont en het mishandelen van dieren is zeer mooi. De rode tekst "I wouldn't be caught dead in fur" lijkt iets minder mooi uit te komen.


No comments: