Thursday, April 5, 2007

Raleigh chopper

De lente is in het land en dat betekent niet alleen mooier weer, langere dagen, maar vooral tijd om werk te maken van iets van die dingen die ik al veel te lang uitgesteld heb: het opknappen van mijn Raleigh chopper!

Het is de tweede zilvergrijze die ik op korte tijd gekocht had. Ik had een advertentie geplaatst in de Koopjeskrant. Al vlug kwam er reactie van iemand die nog wel zo'n coole fiets uit de jaren '70 had staan. Hij mocht weg voor €25. Al vlug bleek waarom de prijs zo laag was: het transportmiddel was in erbarmelijke staat. Maar goed, €25 euro leek me niet veel, en ik wou hem persé hebben. Mijn vriendin verklaarde me voor gek, maar het bleek dat ze te vroeg gelachen had toen een tijdje nadien opnieuw iemand belde die zijn Raleigh chopper wel wou wegdoen voor €50 euro. We moesten ervoor naar Kortijk, maar dat bleek toch de juiste keuze te zijn. De chopper was in prima staat, vrijwel geen roest en slechts enkele dingen ontbraken. En hoera, die bleken toch wel op dat andere wrak van €25 te zitten. Onnodig te zeggen dat ik deze laatste helemaal ontmanteld heb en dan nog voor €25 verkocht (ook via de Koopjeskrant) heb aan iemand die er schijnbaar doodgelukkig mee was. "Mijn eerste échte chopper!", riep de kerel vol enthousiasme. Hij had blijkbaar niet gezien dat de fiets geen spatborden, remkabels en dergelijke meer had.

Maar goed, onze Raleigh chopper. Een fenomeen in de jaren '70 en een stukje nostalgie waar naarstig naar gezocht wordt in de jaren '90 en 2000. 'k Ga mijn reservestukken alvast zoeken! In the meantime kan hij nog wat stof verzamelen...

3 comments:

Kaatje said...

En wat voor een stofnest...!!! ;-)

Anonymous said...

Waaauw prachtig.

Sid Frisjes said...

Choppers zijn altijd tof... Ik rijd dagelijks met mijn straight 8 en mijn oude bmx ligt gedemonteerd op zolder om om te toveren in een lowrider...

Green van REM => haha