Tuesday, April 3, 2007

Men in the Cities, 1979-1982


Eén van mijn onhebbelijke gewoontes is eigenlijk iets niet kopen wanneer dat wel aangewezen is. Ik neem de beslissing om tot een aankoop over te gaan dan helemaal niet omdat ik er op dat moment niet bij stil sta, en wanneer ik dan eindelijk de knoop heb doorgehakt, valt 'het product' helemaal niet meer te krijgen. Het is me al meermaals voorgevallen.


Onlangs was ik net op tijd om - rekening houdende met een flinke wachttijd - Six Feet Under: Better Living through Death in mijn Amazon winkelmandje te kunnen leggen. Het boek was niet meer te krijgen in de UK, dus was het uitwijken naar de Amerikaanse site. Ik heb het boek hier eens zien staan bij Waterstones in Brussel, maar als ik daar naartoe moet, ben ik al meer geld kwijt dan wanneer ik het boek online zou kopen.


Minder succesvol verging het mij toen ik ineens besliste dat Robert Longo & Richard Price's boek Men in the Cities, 1979-1982 wel mooi zou wezen liggen op ons salontafeltje. Een uitgave van Harry N Abrams Inc uit 1986 die ik destijds ontleend heb in de openbare bibliotheek van Turnhout; mijn eerste kennismaking met het werk van Robert Longo, btw. Ondertussen prijken hier twee prachtige door Longo gesigneerde Men in the Cities aan onze muur (Gretchen en Eric), maar het boek zal er vrees ik nooit komen. Wat speurwerk op het internet leerde me dat het boek out of print is en slechts tweedehands te krijgen is "from as low as $70" op Amazon tot "as low as $150" bij Biblio. Een aardig prijskaartje als bedenkt dat de originele retail price $17.95 bedroeg. Een foto van de cover van het boek vinden is gewoonweg onbegonnen werk...


1 comment:

Kaatje said...

Schoon die kunstwerken van Robert Longo.
Komt me wel bekend voor precies