Saturday, April 7, 2007

The all new Volvo V70


Ondanks het feit dat Kaatje en ik een Mercedes 190E en Jeep Cherokee 2.5TD in ons bezit hebben, moet ik toegeven dat ik Volvo ook wel niet mis vind. Toen ik vorig jaar afscheid moest nemen van mijn blitse witte Opel Corsa 1.2S uit 1990, is het even goed nadenken geweest over welke auto ik nu zou kopen. Daarbij passeerde toen ook de Volvo C30. Het ontwerp zag er best blits uit. Vooral die achterruit kon mij bekoren en de auto zag er ondanks zijn klein gestalte best 'ruim' uit. Uiteindelijk ging ik dan voor een iets oudere auto, maar één die ik altijd wel wou hebben, een Cherokee. Het leek me ook een wagen waarin ik me veiliger zou voelen, reeds enkele jaren oud, maar ruimer, prima onderhouden en een pak goedkoper.

Toen ik afgelopen week voor het eerst hier op de Reep in Gent een C30 zag staan, was ik toch wel blij dat ik een andere keuze had gemaakt... Klein! Ik verschoot me rot. Wel een prachtig autootje, maar (zo wist Maarten, goede vriend én Volvo kenner me te vertellen) met een piepkleine koffer. En dat hij enkel in een drie deur versie geleverd kan worden, vind ik ook al niks. Nee, moesten we voor Volvo gaan, wat er wel dik in zit wanneer Kaatje volgend jaar afstudeert, zou het wel eens een XC70 kunnen zijn. Een reclamefilmpje voor de V70, dat nooit uitgezonden werd omwille van zijn inhoud, doet er ons alleen maar meer naar verlangen... Btw, is er hier ergens in Vlaanderen zo'n 'titty car wash'?

No comments: