Sunday, April 8, 2007

Dive!


Vanmorgen trok ik een willekeurig donker t-shirt aan nadat ik opgestaan was. Bleek dat mijn downwardly mobile t-shirt te zijn dat ik eind jaren '90 gekocht heb ik in de giftshop van Dive!, het restaurant van Steven Spielberg in Las Vegas dat eruit ziet als een gigantische duikboot. Tijdens je maaltijd ging je op tijd en stond kopje onder, waarbij de wanden je tocht onderzee levensecht probeerden te maken. Het concept - dat Spielberg had opgezet omdat hij nergens de sub sandwich vond waar hij eigenlijk zin in had - was leuk en origineel en het eten was er best lekker ook. Kaatje en ik hebben er destijds David Copperfield (all dressed in black) gezien in de giftshop. Maar goed. Kort nadat ik de t-shirt aan had, schoot het mij ineens binnen dat ik ook een witte t-shirt van Dive! Los Angeles heb, gevolgd door de gedachte - een vraag eigenlijk - of die twee restaurants vandaag de dag nog open zouden zijn. Nee, bleek het antwoord te zijn. Het restaurant in L.A., aan Century City, werd plotsklaps gesloten in januari '99 en de Fashion Mall in Las Vegas moet het tegenwoordig ook zonder de culinaire creatie van de succesvolle regisseur stellen. Jammer.

2 comments:

Anonymous said...

Inderdaad erg jammer...

Anonymous said...

Leuk concept ! Een duikbootje inrichten als restaurant, hoe verzint die gekke man het toch allemaal...