Monday, April 23, 2007

Chris Isaak - the day after


Gisteren dus naar de Ancienne Belgique geweest voor een avondje Chris Isaak. Deze fantastische avond even samenvatten...

Het voorprogramma - Tom Helsen
* hij betrad het podium in jeans en polo en leek wel iemand van de technical crew
* had alleen zijn gitaar bij, geen begeleidingsband
* eentonigheid troef
* gelukkig duurde deze lichte kwelling - op Sun in her Eyes na - maar 30 minuten

The show - Chris Isaak
* betrad het podium in een blits korenblauw pak met glinsterende zwarten ruiten op zijn mouwen
* was vergezeld van zijn begeleidingsband, Silvertone
* was grappig
* was sexy
* was schattig
* deelde zijn show op in een up tempo begin, rustig midden en rockend slot
* speelde ruim 20 nummers op zo'n uur en 45 minuten
* speelde 5 bisnummers waaronder Super Magic 2000, San Francisco Days, Blue Hotel en Forever Blue
* ruilde tegen het einde zijn korenblauw pak in voor een zwart spiegelpak
* had twee gitaren bij
* wandelde tijdens een nummer gewoon de zaal in
* riep een bende meiden uit het publiek het podium op
* was heel grappig! ("I wanna say hi to everybody in the audience, including the people in prison up there...", "if you're bootlegging, press start now", "meet me after the show for an autograph and a full physical examination", ...)
* smeet zijn plektrums in het publiek

Btw, dat neusje... Zoooo schattig!

Onvergetelijk!

2 comments:

Franky said...

Gelukzakken, zo een schoonheid van dichtbij kunnen zien en horen!

Maarten said...

Ik moet het toegeven, ik heb spijt dat ik niet ben meegegaan..want zo te zien (lezen) heb ik heel wat gemist (op het voorprogramma na)!