Tuesday, April 10, 2007

Kusje en doorrijden


Vanmorgen eindelijk eens mét fototoestel gepasseerd aan het St. Pietersinstituut om dat verkeersbord dat ik wel iets hebben vond, vast te leggen. 'Een kusje en doorrijden' staat er langs de kant van de weg. "Leuk, schattig", dacht ik bij mezelf. Het moet hier aan de ingang van de school altijd ongelooflijk druk zijn wanneer ouders hun kinderen afzetten, en dit bord moet die mensen aansporen wat voort te maken. Of het lukt? Geen idee. Het is in ieder geval een mooi alternatief voor de Amerikaanse 'Kiss & Ride' borden. Al moet gezegd zijn dat ze niet echt in het oog springen. Om niet te zeggen dat je ze nauwelijks ziet staan.

Op Fre zijn blog had ik eens een foto zien staan van een 'Kiss & Ride' bord hier in Gent. Geen idee waar er zo eentje hier in mijn buurt te bespeuren valt. Ze zijn me nog nooit opgevallen alleszins. 'Kiss & Ride', 'Een kusje en doorrijden', mij allemaal gelijk.

Groot was mijn verbazing toen ik opmerkte dat er wat die borden betreft (en ook de 'Park & Ride' borden) hier in Gent heel wat te doen geweest is, nog maar een paar weken terug. Blijkbaar heeft één of andere politica moord en brand geschreeuwd omdat hier Engelstalige verkeersborden in het straatbeeld te zien zijn. Waarschijnlijk aasde ze op haar five minutes of fame. Het was er één van de N-VA, of wat had je gedacht! Ze heeft een klacht ingediend bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht. Helga Stevens heet ze. Ze heeft het op haar eigen website over haar blunderboek. Hopelijk vergeet ze dit onderwerp er ook niet in op te nemen! Enfin, we weten weeral op wie we de volgende keer zeker niet moet stemmen.

1 comment:

Anonymous said...

Die Kiss & Ride borden stonden aan de werken in de Keizer Karelstraat. Ze zijn ondertussen vervangen door minder in het oog vallende exemplaren.