Saturday, September 1, 2007

Kitchen disaster

Er zijn van die dagen dat alles misloopt in de keuken en vandaag was er zo eentje. 't Is te zeggen, het bleef beperkt tot de avondsessie, want vanmiddag liep alles gesmeerd.

1. Om te beginnen dacht ik ravioli met vier kazen meegebracht te hebben van de winkel. Ik had goed gekeken op de verpakking omdat Kaatje vegetarisch is. Wat zag ik echter onderaan de verpakking staan toen ik deze daarnet wou openen? "Deegwaren gevuld met ham." Na vergelijking met de Franse uitleg besloot ik dit een vergissing moest zijn en driewerf hoera, na het bereiden van de maaltijd en een vlugge proefhap, bleek dit ook zo te zijn.

2. Toen de ravioli klaar was om geserveerd te worden, bleek al snel dat één pak veel te weinig ging zijn voor ons beiden. Om het niet zo te laten opvallen, had ik al kleine borden uit de kast genomen. Een kwestie van toch het gevoel te hebben dat je veel gepresenteerd krijgt. Helaas. Na twee bordjes kwamen zowel Kaatje als ik tot de conclusie dat we nog honger hadden.

3. Twee woorden over de ravioli op zich: "Weinig smaak!"

4. Mozzarella dan maar, met kerstomaatjes als tweede gang. "De tomaatjes liggen vanonder in de ijskast", riep Kaatje. Wat ze er niet bij vermeldde: ook nog eens helemaal achteraan. Ik was gewoon te lui om de drie glaasjes met caramelpudding eruit te halen en grabbelde met mijn hand naar het doosje tomaten. Tot twee glaasjes pudding eruit vielen. Scherven! Nog slechts één potje pudding om onderling te delen. Grrr... Enfin, dat die scherven maar geluk brengen!

Vier tegenvallers. Valt nog mee precies... Dacht dat het erger was.

No comments: