Wednesday, September 12, 2007

Gisteren...

had ik nog eens één van die 'drukke' dagen. Om kwart na 7 's ochtends al onderweg richting Antwerpen voor deliberatie die van start ging om 9u, niet stipt. Daar binnen gezeten zonder pauze tot half 2 's middags en dan zat de werkdag er op.

Toen ik na een korte tussenstop bij de Pain Perdu in de Quellinstraat (broodje kaassalade met groentjes, méringue voor K en frambozenbavaroiske voor mij) richting centraal station liep, stond er in het midden van het voetpad een bedelaar met een bekertje van McDonalds. Nu, daar wil ik het toch eens over hebben. Bij nader inzien bleek het een kreupele man te zijn van buitenlandse origine. Ik vraag me af, is het dan echt de bedoeling als je een misvormd been en voet hebt om dan je broekspijp helemaal op te rollen en dat te tonen aan de mensheid in de hoop geld te ontvangen?

Ik weet het niet, maar bij mij werkt dat toch alleszins niet. Ik weet nog goed hoe ze de bedelaars in de straat van Kaatjes kot kwamen afzetten 's morgens met een busje, waarna ze allemaal naar de Veldstraat trokken voor een dagje bedelen.

No comments: