Monday, March 26, 2007

Slush Puppie

Het moet ongeveer 1980 geweest zijn... De periode waarin ik tijdens de zomermaanden veel met mijn mama naar het Stadspark in Turnhout trok. Ik weet nog goed waar we onze handdoeken neerlegden en op de muur gingen zitten tussen onze verschillende zwempartijtjes in. Het was ook de tijd dat ik tegen de overhitting naar 'de bar' van het Stadspark trok. Niet altijd voor een ijsje, cola of limonade, maar wel voor... SLUSH PUPPIE! Een fris drankje dat bestond uit gemalen ijsblokjes en siroop. In mijn herinnering waren er maar twee kleuren, rood en blauw, waarbij ik - voor zover ik me herinner - steeds voor de rode ging. Ik denk dat het slechts één zomer te krijgen was in het Stadspark, om daarna spoorloos met de noorderzon te verdwijnen. Jammer!

No comments: