Thursday, March 29, 2007

Charlotte Simmons


Wel, alles goed beschouwd moet ik toch met enige schaamte zeggen dat ik nu al meer dan een jaar aan het lezen ben in Tom Wolfe's 'I am Charlotte Simmons', het meest recente werk van de auteur. Ik lijk maar niet door deze 738 pagina tellende kanjer te geraken. Het ergst van al lijkt te zijn dat ik er in de winter van 2006 aan begonnen ben, maar destijds gestrand ben op pagina 470 hoewel het boek lekker vlot las en de sfeer die rond het hele verhaal hangt zeer amusant was. Maar goed, erger nog is dat ik vrijwel niet meer weet wat ik gelezen heb. Eén vage rode draad is me nog wel bijgebleven, namelijk dat Charlotte zich heel stilletjes ontpopte van muurbloempje tot nymphomane. Of was dat niet de verhaallijn, maar eerder het resultaat van mijn verbeelding?


Om maar te zeggen dat ik er dringend eens in verder moet beginnen lezen!

No comments: