Tuesday, August 28, 2007

De rijksten op 't kerkhof


Omdat Kaatje en ik niet de rijksten op't kerkhof willen zijn, denk ik dat we leven zoals we leven. Zij 33 en eeuwige student, ik 32 en al meer vakantie gehad dan gewerkt sinds ik afgestudeerd ben. Niet omdat ik geen werk had, wel omdat ik in de onderwijswereld actief ben, soon to be was. Onlangs verklaarde ik dat ik weer ging sparen. Ik wil vooral beter op mijn geld gaan letten. De financiële in- en vooral uitstroom beter in de gaten gaan houden. En sparen in functie van. Pensioensparen, doe ik al een paar jaar, maar reissparen heb ik jaren niet meer gedaan. Tot nu. Ik ben tot het besef gekomen dat ik nog zoveel wil zien op de wereld. Kaatje wil al lang naar Australië en er is over gesproken om dat deze winter te doen, alleen, als je down under gaat, dan doe je dat voor minstens drie-vier weken (als K down under gaat, kan ik daar alleen maar van dromen, maar dat terzijde). Helaas past dit niet in het winterschema 2007-2008 van Kaatje, wegens klinieken, wat maakt dat die plannen zeker voor een jaar van de baan geschoven zijn. De alternatieven zijn legio: Paaseilanden, Frans Polynesië, Zuid-Amerika, Jamaica, Afrika, IJsland, Scandinavië, ... en het alternatief waar we nu onze zinnen lijken opgezet te hebben, Hawaii. Wanneer? Misschien december. Misschien januari. Misschien helemaal niet. We zullen wel zien. De natuur moet er prachtig zijn...

No comments: